18 January 2017

Brown Shrike at Jalan Bukit Idaman, Raub

Saya telah memerhatikan burung Brown Shrike ini  hinggap dan mencari makan di kawasan ini sejak beberapa tahum.
Kawasan tepi jalan di bawah Bukit Mahkamah Raub dalah tempat letak kereta "tak berbayar".
Di tepi jalan itu ada satu kawasan belukar, . di stulah burung ini berteduh
Setiap pagi saya akan memberi salam, tapi burung ini diam saja. Haha! ;)
Dia tak bergerak sedikit pun  bila saya mendekati,  dan melambai talipon bimbit  mengambil gambar. Mungkin dah kenal saya agaknya. ;)

 This pic with a hand phone
 Semalam saya bawa camera dan telephoto 400mm, dan menembak burung ini dari atas kereta.

 Camera + telephoto, photographed yesterday.
Captured the picture below in October 2015 -at the same site
Brown Shrike has a habits of returning to the same place in their migration months (October to March).
Brown Shrike at Raub, Malaysia
This was taken at my backyard parameter fence, two weeks ago.



No comments: